Billboardy „Kochajcie się mamo i tato”. Katolickie treści na ulicach Polski

Zapewne każdy z nas widział wielkie banery z hasłem „Kochajcie się mamo i tato” stojące przy ulicach, mniejsze plakaty na przystankach czy większe wiszące na budynkach bloków czy kamienic promujące ideę, by się nie rozwodzić.

O co chodzi w tej akcji? 

Jest to ogólnopolska inicjatywa katolickiej Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR, założona w 2003 roku przy kościele św. Wincentego Pallottiego w Warszawie, która już na wstępie obiecuje, że „Każde trudne sakramentalne małżeństwo jest do uratowania”.

Według Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR, która promuje się na billboardach „Kochajcie się mamo i tato”, do rozwodu nie powinno dojść – nawet, gdy jedno z małżonków jest już w nowym związku czy nawet wówczas, gdy w małżeństwie jest przemoc lub problem uzależnienia jednego z partnerów.

Charyzmatem Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR jest dążenie jej członków do uzdrowienia sakramentalnego małżeństwa, które przeżywa kryzys.

Z danych GUS wynika, że w 2019 roku rozwiodło się w Polsce 65341 par, z czego ponad 43 tys. w miastach. Najwięcej rozwiodło się par w woj. mazowieckim, na drugim miejscu znalazły się małżeństwa z woj. śląskiego.

Banery i Billboardy sfinansowała fundacja jednego z najbogatszych Polaków w Polsce, właściciela firmy EKO-OKNA. Właściciel fundacji Mateusz Kłosek jest osobą bardzo wierzącą i angażuje się w działania religijne.

  • Autor artykułu i fotografii red. Marek Śliwiński